Här listar vi lediga jobb hos oss.

Lärare i engelska och svenska

Korta fakta om jobbet

Omfattning: Heltid

Varaktighet: 3 månader – upp till 6 månader

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Krav

• Folkhögskolelärare -  erfarenhet efterfrågas

Utbildning

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Pedagogik och lärarutbildning

Om jobbet

Vem är du?

Du har erfarenhet av att undervisa i engelska och svenska på grund- och gymnasienivå. Du har ämnesbehörigheter från högskola i engelska och svenska samt pedagogik. Erfarenhet av undervisning på folkhögskola är meriterande.

Tjänsten är 100%, med start i januari. Tjänsten är ett vikariat under vårterminen 2024 med stor chans till förlängning.

FOLKHÖGSKOLAN SKURUP FRIDHEM I MALMÖ

Folkhögskolan Skurup och Fridhem i Malmö är en skola som ligger mitt i Malmö, ägs och drivs gemensamt av Skurups och Fridhems folkhögskolor. Verksamheten har funnits i sex år och här bedrivs en rad olika utbildningar såsom SFI, allmän och särskild folkhögskolekurs, arbetsmarknadsutbildningar, ESF och yrkeshögskoleutbildning. På Folkhögskolan Skurup Fridhem har vi ca 500 studerande fördelat på våra olika utbildningsformer

Oavsett utbildningsform så håller vi det kollektiva lärande högt och strävar efter att skapa en utbildningskedja mellan de olika utbildningarna.

Våra deltagare står i fokus hos oss. Skolan ska vara en trygg plats där drömmar kan formuleras, växa och uppfyllas. Alla anställda utgör en viktig del i detta arbete. Vi är en relativt ny skola som är under utveckling och i den processen deltar all personal. Därför är det viktigt att du är en lösningsfokuserad person som kan vara kreativ och lösa praktiska problem som kan uppstå.

Vi är en liten arbetsplats med ca 30 anställda och utgör ett team som hjälps åt och tillsammans skapar en bra skola för våra deltagare.

Vi ser fram emot att välkomna ännu en kompetent medarbetare till vårt unika team som också värdesätter god samarbetsförmåga.

Vi hanterar ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka tjänsten så snart som möjligt.

Vi har gjort medieval för denna annonsering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Lön

Fast månads- vecko- eller timlön

Var ligger arbetsplatsen?

Kopparbergsgatan 4A